Sofia Hjertquist

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2014

Monki - new arrivals

Av Sofia Hjertquist - 29 oktober 2014 13:19


God förmiddag alles!

Lite uppdateringar hade  väl suttit fint!

Innan jag slänger upp det nyaste av det nya från Monki, så tänkte jag bara berätta att jag

ÄNTLIGEN funnit en dansskola här i Oslo som jag tror kan passa mig och mina mål.

Har kollat in vilka typ av klasser dom har, vilket syfte dom har med deras utlärning samt

hur hög nivå dom verkar ha på upplägg, koreografi, pedagogik och dylikt.

Det verkar  riktigt nice. Så, Max och jag ska dra dit idag vid halv 5 så får vi se om man

kanske får provdansa med dom på en klass idag - håller tummarna för det!


I övrigt så är det lika nice på jobbet som när jag började, jag får mer och mer ansvar,

jag får vara med i olika bestämmelser gällande hemsidan Bobbys.no, omplaceringar i butiken,

nya beställningar och mer därtill. DET känns sjukt bra, mina vänner.


MEN NU. Nu kommer det viktigaste.

Det NYASTE av det NYA hos Monki!

Luta er tillbaka och njut, för fan!

Varsågoda.


 

Helsvart går aldrig fel. Speciellt när skorna, enligt mig, gör halva den här outfiten! Stor tumme upp!



 

Glada strumpor är något vi alla borde ha i garderoben. Speciellt när hösten/vintern är så jävla mörk hela tiden.



 

Inget är bättre än "anti-päls", därav älskar jag det faktum att Monki gjort en lansering av "anti-päls"-kollektion.

Det är nästan bud på att köpa en fakepäls bara för att reta de som anser att päls är "mode".



 


Hur het är inte denna kombon. Bara för att du klär dig i mörka nyanser så betyder det inte att det är "down-dressed".



 

Görsnygg outfit. Jackan gör hela skiten (kanske lite svårt att bära kritvitt när hösten i regel är blöt och smutsig)

Men, men. Gör något våghalsat och köp en vit jacka inför hösten, då blir du säkert den första. Haha.



 


Du kanske är den där tjejen som inte känner dig så bekväm i att vandra runt i klänning på utekvällen, eller

så kanske du är helt emot normen att använda klänning på nyår, till exempel. Så varför inte köra på ett par

partybyxor likaväl? Kombinera dessa outstanding glitterbyxor, men hög midja, tillsammans med en liten

stilig topp eller en high class shorta som du stoppar in lite där fram. Varför bära klänning när man kan

ha partybyxor? Mitt val kommer vara ganska enkelt detta nyår.



Tack för mig!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Hjertquist - 26 februari 2015 21:39

Godkväll alla goa läsare!   Efter mycket "om" och "men", så håller jag på och flyttar bloggen till finest.se Jag kommer blogga exakt likadant som jag gör nu, men lägga mer energi, kommer med ännu mer inspiration och ta mitt intresse för mode ...

Av Sofia Hjertquist - 26 februari 2015 13:14


Today's outfit! All dressed up in Monki. The hat that I'm wearing is the only hat that really defines who I am. I've gotten nicknames for it, a handful of complements and when I'm wearing it I just feel like I'm home. Do you have a hat, shoes o...

Av Sofia Hjertquist - 25 februari 2015 18:05


    Dör sjuk-döden. Efter jobbet i måndags så fick jag så jävla ont i halsen. Kom hem, kände mig hängig och jävlig, men tänkte att det bara var något tillfälligt. Kvällen var ung, men jag kände för att lägga mig tidigt, så jag kunde bli pi...

Av Sofia Hjertquist - 25 februari 2015 17:59

  Nämen hallå där alla! Här kommer lite av det finaste av det fina från Monki's nyaste av det nya! Inför våren så MÅSTE ni ha de rätta plaggen - här är dom. Varsågoda!   // Well, halloooo there! Here's the best of the best from Monki's ne...

Av Sofia Hjertquist - 23 februari 2015 19:50


Today's outfit! Weekdays coolest trousers combined with a second hand top from the 70's, and a bomber-look-a-like jacket! ...

Presentation


21 year old fashion blogger from Sweden. FUNKY soul-FASHION is the future. Follow, and be a part of something beautiful.

Sök i blogg

Länkar

Kategorier

FRÅGA PÅ!

10 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

CHOOSE YOUR OWN LANGUAGE


Skapa flashcards