Sofia Hjertquist

Alla inlägg under februari 2014

Av Sofia Hjertquist - 28 februari 2014 07:50

 

Har någon av er där ute haft såna där dagar när man

vaknar på morgonen och allt bara känns så fel?

Du känner dig ledsen, men inte har någon

riktig anledning att känna så, vad du vet?

Ilska, kort stubin.

Allt och alla runtomkring, inklusive dig själv känns som en

"pain in the ass", för att tala klarspråk.

Du kanske helt enkelt är less på livet, och är jävligt

osäker på vart du står just för stunden.

Du inser kanske att det finns många faktorer som spelar

in på detta konstiga beteende.

Eller du kanske känner att: just idag, just i denna stund

så kommer din värld gå under, och du skiter i vilket,

för det känns som att det inte skulle spela någon roll?


Någon som känner igen sig?

Ta en stor jävla funderare och kom tillbaka

när du har svaret som kan dämpa denna åkomma.

Tack på förhand!

Av Sofia Hjertquist - 26 februari 2014 14:49

 

Efter att antal veckor i Norge, så börjar det kännas ganska tungt att inte

ha hittat något heltidsjobb ännu. Söker som en galning, men ingen tur för fröken Hjertquist. Har också fått höra att det börjar bli svårare tider för

svenskar/andra utlänningar att få jobb i Norge,

för att dom tydligen ska satsa mer på den norska ungdomen.


Sen blir det inte direkt bättre när man tittar

ut genom fönstret och ser snön falla.

Skulle det inte bli vår nu?

Tyckte jag hörde det någonstans...

På något forum som

kallas Facebook, eller något liknande.

Är inte säker, inte så insatt.

Av Sofia Hjertquist - 21 februari 2014 09:57

Okej, efter många undersökningar under mina år, angående magen, så har jag

bestämt mig för att diagnotisera mig själv, vilket lett till att jag tror jag

är laktosintolerant. Alla symptom tyder på att det är det som är felet + att jag

och Max provat under några dagar nu att undgå alla slags mejeriprodukter,

vilket i sin tur gjort att det känts lite bättre, allmänt.

Så jag har valt att välja bort det, kanske för gott. Det får vi se!


Ska det vara så jävla svårt att få riktig hjälp när man kommer till ett sjukhus?

När man kommer dit för tusende gången, så måste dom väl ta problemet till

någon som faktiskt KAN? Eller är det jag som ställer för höga krav? -.-

Varje gång så kommer dom till slutsatser som är helt orelevanta, som att:

-"Du dricker nog för mycket juice"


-"Jag köper aldrig juice, max 2 gånger om året.

Käkar inte särskilt mycket apelsiner/klementiner heller"


-"Kan vara så att du äter för oregelbundet..."


-"Jag äter inte oregelbundet.

Jag tränar 4-6 dagar i veckan och

äter mer än hela min familj gör tillsammans,

i princip.."


-"Då är jag inte säker på vad det kan vara"


Ungefär såhär har konversationerna lytt när jag

besökt doktorn, både i Borgholm och Kalmar.

Jag har ansökt om att få göra en gastroskopi

- men inte ens det kan dom fixa.

Idioter: ett passande ord för tillfället.


Men bara för att jag är en sån jävla bra människa, så tänkte jag sluta klaga och istället slänga upp lite goa bilder, bl.a på mina håruppsättningar jag testat på.

Bara för att jag kan och vill. Kanske slänger upp lite andra inspo-bilder också.


           

(Mamman min och Ebbson fick stå hårmodell)


Lite goa bilder, saknade tider!

         

Av Sofia Hjertquist - 20 februari 2014 10:39

 


Amen, hallå!

Mycket på gång kan man säga. Min DJ till pojkvän har lurat i mig att

göra ett mixtape, så för tillfället sitter jag här och trycker och pillar som

fan för att få till allt rätt. Vilket jävla jobb! Kanske ska satsa på något

annat trots allt... Fast å andra sidan - man ska väl inte ge upp heller.


För övrigt så jobbar jag lite sporaliskt som vikarie fortfarande,

trots att jag kommer välja Monki, alla dagar i veckan.

Så, när jag ändå är här så kan jag slänga upp lite nyheter

från Monki - bara till att tacka och bocka?


                             

Av Sofia Hjertquist - 13 februari 2014 16:19

                


Jag kände att det var på tiden att slänga upp lite

inspo-bilder för killarna där ute. Så här har ni!

Jag kände också att alla plaggen går bra med varandra,

så kör på hela kittet vettja!


Alla plagg är nyinkomna nyheter på Weekday! Så passa på,

och bli den första med riktigt snygga vårkläder!


Av Sofia Hjertquist - 9 februari 2014 14:44

Mycket som hänt på kort tid hörrni!

- jobbar som vikarie på dagis för tillfället

(väntar fortfarande på svar från Monki - tar lite tid? Ja!)

- Fått en ny sambo, en viss Max. Fint liv må jag säga!

- Just för tillfället när jag sitter här och skriver

så har jag träningsvärken från helvetet.

Så man kan säga att träningen hittat tillbaka

till Fias liv. Känns för jävla bra!


Imorgon väntar jobb, samt på tisdag och onsdag,

så jag har lite att göra!


Känner att det var ett tag sen jag la upp

lite inspo-bilder från Monki & Weekday,

Så vi kör ett bar bilder! Varsågod!

                         



Presentation


21 year old fashion blogger from Sweden. FUNKY soul-FASHION is the future. Follow, and be a part of something beautiful.

Sök i blogg

Länkar

Kategorier

FRÅGA PÅ!

10 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

CHOOSE YOUR OWN LANGUAGE


Skapa flashcards